Головна » Статті » Мої статті

Словникова робота в 4 класі

Аеродром

Ділянка земної поверхні для зльоту, посадки, стоянки літаків, із спорудами та обладнанням для їх обслуговування.

& Аеродром — слово, складене з грецьких коренів аеро (повітря, повітряний) і дром (ділянка).

¡ Аеродром, аеродромчик, аеродромний.

Виконай завдання:

1.      Аеродром (який?) __________, ___________.

2.      Поділи слово на склади і для переносу:

аеродром - ___________________________________.

3.      Зроби звуковий аналіз слова:

аеродром [____________] - __ б., __ зв., __ скл.

4.      Постав слово в родовому відмінку однини:

аеродром - _______________.è

5.      Встав пропущені букви:

Є за нашим с_лом

В_ликий а_родром.

Літаки у небо злітають

Та над с_лом кружляють.

 С_лом - _________, в_ликий - ___________.

6.      Зроби розбір слова аеродромчик за будовою.

7.      Зроби морфологічний розбір слова:

аеродром -_____________________________________

_______________________________________________.

J Склади речення: де аеродромпідмет;

_______________________________________________.

де аеродромдругорядний член речення.

_______________________________________________.

J Із слова аеродром утвори нові слова. 

_______________________________________________.

Вранці

У  ранній час.

¡ Вранці, ранок, ранковий, вранішній, рано, раненько, ранній.

ó Вранці – ввечері.

Виконай завдання:

1.      Постав питання до слова: (______?) вранці.

2.      Поділи слово на склади і для переносу:

вранці - __________, _________.

3.      Зроби звуковий аналіз слова:

вранці – [_________] - __ б., __ зв., __ скл.

4.      Встав пропущені букви:

ЗАЖЕРЛИВИЙ В_ДМІДЬ

Якось вранці до зайчати

В_дмідь завітав кудлатий.

Зайчик, як господар радий,

Запросив його до хати.

Сів в_дмедик наш за стіл.

Та все, що було поїв.

Каже: «Мало, ще давай.

Ап_тит чудовий в мене.

Люблю печ_не й варене.

Можеш - ще м_дку додай.»

Зайчик гостя пригостив,

Та й м_дку йому налив.

А в_дмідь і це поїв,

За столом і захропів.

Винен тут не ап_тит,

А зажерливий в_дмідь.

Л. Каменєва

М_дку - ______, печ_не - _______.

5.      Зроби розбір слова вранці за будовою.

6.      Зроби морфологічний розбір слова:

вранці - _______________________________________.

J Склади речення із словом вранці.

______________________________________________.

Склади речення із словами в ранці.

______________________________________________.

J Із слова вранці утвори нові слова. è

______________________________________________.

Гектар

Одиниця земельної площі, яка становить 100 ар або

10 000 кв. м.

& Слово утворене від грецького кореня гекто – «сто» і латинського аре – «площа».

Виконай завдання:

1.    Гектар (який?) ________________.

2.      Поділи слово на склади і для переносу:

гектар - ___________________________________.

3.      Зроби звуковий аналіз слова:

гектар [____________] - __ б., __ зв., __ скл.

4.      Постав слово в родовому відмінку однини:

гектар - ______________.è

5.      Встав пропущені букви:

Біля нашого двору

У літнюю пору

Зацвіла стара липа

На радість б__олам.

З липи більше н_ктару,

Ніж з гречки г_ктару.

Буде меду багато,

То й у нас буде свято.

Л. Каменєва

6.      Зроби морфологічний розбір слова:

гектар - ______________________________________

______________________________________________.

J Склади речення: де гектарпідмет;

_______________________________________________.

де гектардругорядний член речення.

_______________________________________________.

J Із слова гектар утвори нові слова. è

_______________________________________________.

Гвинтівка

Рушниця, у стволі якої є гвинтова різь..

& Російське слово, утворене від словосполучення винтовое ружьё за допомогою суфікса –ка.

Виконай завдання:

1.    Гвинтівка (яка?) __________, ___________.

2.      Поділи слово на склади і для переносу:

гвинтівка - ___________________________________.

3.      Зроби звуковий аналіз слова:

гвинтівка [________________] - __ б., __ зв., __ скл.

4.      Встав пропущені букви:

Д_тинство

На стільці я їду по Сахарі, пелікана з палички стріляю, пол_наю в піну Ніагари,

ок_ан на трісці пропл_ваю.

А Ясько готує томагавки

і бурмоче, чистячи гв_нтівки,

що, мовляв, бізон —

не для забавки,

а Пампаси —

не Криве й не Бровки.

М. Рильський

Пол_наю - _______, пропл_ваю - ____________.

5.      Зроби розбір слова гвинтівка за будовою.

6.      Зроби морфологічний розбір слова:

гвинтівка - ____________________________________

______________________________________________.

J Склади речення: де гвинтівкапідмет;

________________________________________________________.

де гвинтівкадругорядний член речення.

________________________________________________________.

J Із слова гвинтівка утвори нові слова. è

________________________________________________________.

До побачення

Слова ввічливості, призначені для прощання.

Ý До побачення, прощавай, до зустрічі.

Виконай завдання:

1.      Встав пропущені букви:

Я слова чарівні знаю,

Вивч_ла охоче!

І в розмові їх вж_ваю.

Зранку і до ночі!...

До побач___я вам, люди,

Будьте всі здорові!

І слова чарівні всюди

Ви вж_вайте в мові!

Н. Красоткіна

Прощання з початковою школою

Сьогодні ми в_пускники із початкових класів.

В шкільному залі нині свято, і з нами батьки наші.

Із вчит_лькою першою сьогодні ми прощаємось.

Та кажем: «До побачення! Ми з вами не ро_станемось.

Ми будемо приходити у дорогий наш клас.

Ми будемо оцінками ще радувати Вас.

Повірте, ч_рвоніти Ви не будете ніколи.

Ми станемо всі гордістю нашої школи.»

Л. Каменєва

Вж_вайте - ___________, вивч_ла - __________,

в_пускники - _________________.

J Склади речення із словами до побачення.

______________________________________________.

J Із слів до побачення утвори нові слова. è

______________________________________________.

Кілометр

Одиниця довжини, рівна 1000 метрів.

& Слово утворене від грецького метрео «вимірюю» за допомогою префікса кіло-. У грецькій мові кіло означає «тисяча».

¡ Кілометр, кілометровий, дециметр, дециметровий, метр, метровий, сантиметр, сантиметровий, міліметр, міліметровий.

Виконай завдання:

1.      Кілометр (який?) __________, ___________.

2.      Поділи слово на склади і для переносу:

кілометр - ___________________________________.

3.      Зроби звуковий аналіз слова:

кілометр – [____________] - __ б., __ зв., __ скл.

4.      Постав слово в родовому відмінку однини:

кілометр - ____________.è

5.      Встав пропущені букви:

Кілометр

Кілометр – метра старший брат.

Він за  метра більший в тисячу  раз.

Та потрібний людям він не менше,

Бо із ним їм жити ле_ше.

Якби не було кілометра,

Як же виміряти розмір більший метра?

 

Та й потрібен людям сант_метр,

Він в сто тисяч раз менший за кілометр.

То ж сім’я у метра в_лика.

Служить людям з м_нулого віку.

Л. Каменєва

Ле_ше - _______________, в_лика - ___________.

6.      Зроби розбір слова кілометровий за будовою.

7.      Зроби морфологічний розбір слова:

кілометр -_____________________________________

______________________________________________.

J Склади речення: де кілометр – підмет;

______________________________________________.

де кілометрдругорядний член речення.

______________________________________________.

J Із слова кілометр утвори нові слова. è

______________________________________________.

Ліворуч

З лівого боку, у лівий бік.

& Слово утворене від загальнословянського лівий та рука, по ліву руку.

Ý Ліворуч, наліво.

ó Ліворуч - праворуч.

Виконай завдання:

1.      Постав питання до слова: (______?) ліворуч.

2.      Поділи слово на склади і для переносу:

ліворуч - ____________________________.

3.      Зроби звуковий аналіз слова:

ліворуч – [_________] - __ б., __ зв., __ скл.

4.      Встав пропущені букви:

Щоб бути справжнім пішоходом,

Ти кілька правил не забудь.

Переходячи дорогу,

Особливо пильним будь…

Переходячи дорогу, под_вись ліворуч,

І коли нема машин можеш вирушати.

Та дійшовши с_р_дини, под_вись праворуч.

І якщо л_тить авто, краще почекати.

Л. Каменєва

С_р_дини - ____________, под_вись - _______________.

5.      Зроби морфологічний розбір слова:

ліворуч - _______________________________________.

J Склади речення із словом ліворуч.

________________________________________________.

Встанови звязок слів у реченні.

_________________________________________;

_________________________________________;

_________________________________________;

_________________________________________.

J Із слова ліворуч утвори нові слова. 

________________________________________________.

 

Категорія: Мої статті | Додав: lesyavintonyak2016 (10.06.2016)
Переглядів: 358 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar