Головна » Файли » Мої файли

Картки для уроків розвитку зв'язного мовлення. 3 клас
09.07.2016, 11:19

 

  З клас

УРЗМ №1

Культура спілкування

                      Складання оповідання з діалогом

 

Середній рівень

Розглянь малюнок і дай відповіді на питання таблиці.

 

 

Питання

Відповіді

/. Коли встали хлопці?

 

2. Куди вони зібралися';

 

3. Що взяли з собою рибалки?

 

4. Хто їх проводжає?

 

5. Чого він їм бажає?

 

6. Що і як відповіли хлопчики на поба­жання дідуся?

І

Склади оповідання за планом і малюнком, використовуючи слова привітання і прощання (доброго ранку; доброго вам улову; будьте здорові; дякуємо; до побачення).

Запиши його   перевір.

Достатній рівень

 Склади оповідання за планом і малюнком. Запиши і  перевір.

Високий рівень

Склади оповідання за малюнком,  скориставшись моделями, використай діалог (3 – звертання). 

 

  • З, _______________!
  • _______________, З!

                Добери заголовок. Запиши оповідання в зошит і перевір.

 

   УРЗМ №2

                                      Як ми розмовляємо

                 Середній рівень

Прочитай розповідь Петрика. Які помилки він допустив? Впорядкуй речення і запиши.

Щодня ходила лисичка курочок красти. Лисичка вирвалася. Побачили її собаки. А хвостик у собак зостався. Кинулися до лисички й схопили злодійку за хвіст.

          Достатній рівень

Прочитай розповідь. Впорядкуй речення і запиши. Добери заголовок.

         Високий рівень

Прочитай розповідь, впорядкуй речення і запиши. Доповни розповідь 2-3 реченнями. Добери заголовок.

 

УРЗМ №3

Складання розповіді «Осінній сад»

Середній рівень

     Склади і запиши розповідь за планом і опорними словами.

         ПЛАН

СЛОВНИК

1. Яка пора року настала?         

Прилинула, завітала, прийшла,

щедра, багата, чарівниця, красуня,

 художниця

2. Якими стали дерева в саду?

    Різнокольорові, барвисті, голі, безлисті,  строкаті

З. Як змінилася трава?

Пожовкла, висохла, пошерхла, зів'яла, примерзла, зелена.

4.Як поводяться птахи?

Замовкли, затихли, весело співають

5.Яку роботу принесла осінь в сад людям?

 

    Достатній рівень

Склади і запиши розповідь за планом.

     Високий рівень

Склади  і запиши розповідь за самостійно  складеним  планом ( використовуй розповідні речення).

 

УРЗМ №4

Складання оповідання за початком і серединою

Середній рівень

             Склади і запиши оповідання за початком і серединою.

РЕКС

Рома часто кривдив Рекса. Собака гарчав, але не кусався. Він був розумний пес і чекав, чи не порозумнішає Рома.

Якось Рома без дозволу сів у човен і подався в мандри. Човен перекинувся. Мандрівник упав у воду і закричав.

Достатній рівень

     Склади  і  запиши  оповідання  за  початком  і  серединою,  доповни речення, використавши моделі:

-З,                            !

- _______________,  З !
- _______,  З, _______!

Високий рівень

Склади  і  запиши  оповідання  за  початком  і   серединою,  доповни реченнями, використавши моделі:

           -З,                            !

- _______________,  З !
- _______,  З, _______!

Зроби висновок: як треба поводитись з тваринами.

 

УРЗМ №5

Складання оповідання про їжачка та лисичку

Середній рівень

Склади і запиши оповідання про їжачка та лисичку, використавши слова: їжачок, мордочка, фиркати, скрутитися, нюхати, облизуватися, їжачок-хитрячок.

Достатній рівень

Склади і запиши оповідання про їжачка та лисичку за поданими словами. Добери  заголовок.

Високий рівень

Склади і запиши оповідання про їжачка та лисичку за поданими словами та самостійно складеним планом. Добери заголовок.

 

УРЗМ №6

Вчимося описувати, текст-розповідь з елементами опису "Калина під моїм вікном"

Середній рівень

       Склади і запиши розповідь з елементами опису за планом опорними словами.

План

Опорні слова

1. Де росте калина?

У лузі, при дорозі

2. Яка калина на вигляд?

Красуня, чарівний кущик, як свічка на фоні неба, червоні соковиті, круглі терпкі_..._; важкі, розкішні, червоні ...  ; духмяні, запашні, сніжно-білі....  .

3. Кого приваблює кущ калини весною?

Подорожніх, бджіл, пташок.

4. Яку користь приносить калина?

Лікувальний кущ, годує пташок

        Достатній рівень

             Склади і запиши розповідь з елементами опису за планом.

Високий рівень

Склади і запиши розповідь з елементами опису за планом, доповнивши його відповіддю на п'ятий пункт плану:

5. Як народ величає калину?

 

УРЗМ №7

Засоби зв'язку речень у тексті

Середній рівень

Прочитай текст і встав пропущені слова (вони, гостинні господарі, гостю, вона, пташка, чуйні діти, бідолаха, пернатий друг), які є засобами зв'язку у реченні.

Біля школи діти знайшли в снігу синичку. (Хто?) _________(кого?)

додому. (Хто?) _________  (кого?), поки (хто?) __________. (Хто?)__________________________________________ жила в квартирі цілу зиму. Коли надворі стало тепло, (хто?) випустили (кого?) на волю.

 

                                                            Синичка

Достатній рівень

Прочитай текст і встав пропущені слова, які є засобами зв'язку.

Високий рівень

Напиши розповідь "Пташина їдальня" з кінцівкою:

         Пташки прилітали і радо дзьобали зерно.

 

        

 

           УРЗМ №8

     Детальний переказ "Сонце допомогло"

Середній рівень

Прочитай текст і передай детально зміст розповіді за планом.

Сонце допомогло

На узліссі живе плиска. Рано-вранці підлітає до води, щоб напитися і розпочати свій сніданок.

Перші нічні заморозки побілили інеєм траву, а воду стягнули тонким льодом. Розвиднілось. Пташка прилетіла й сіла на краю калюжі. Спробувала дзьобом. Не виходить.

Невдовзі із-за лісу виглянуло сонце і повільно стало відігрівати охолоду за ніч землю. Знову з'явилися комахи. Пропав льодок.

         А тепер можна й поснідати. І плиска зайнялася своєю пташиною роботою.

 

План

  1. Чим займалася вранці плиска?
  2. Що заважало їй розпочати сніданок?
  3. Що допомогло пташці поснідати?

Запиши текст і перевір.

Достатній рівень

Перекажи детально текст за планом, запиши, використовуючи змінені вислови

                а) Заморозки побілили інеєм траву. —

                                                             Трава стала біла від заморозків.

б) Виглянуло сонце.— ___________________ .

в)                                                                                                                     Повільно стало відігравати охолоду за ніч землю.— ____________________

г) Плиска зайнялася пташиною роботою —____________ .

Високий рівень

Перекажи детально текст за самостійно складеним планом (використовуй для плану розповідні речення).                                                             

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

    

 

         УРЗМ №9

  Науковий і художній текст

               Середній рівень

З поданих речень вибери ті, які необхідні для наукового тексту.

Розташуй у певній послідовності і запиши.

  1. Ялиновий шишкар такий яскраво-червоний, немов стигла ягода.
    Ялиновий шишкар яскраво-червоного кольору.
  2. Зачепить він ними лусочку на шишці, відгинає її і дістає язиком насінину.
    Ними він чіпляє луску на шишці, відгинає її і дістає язиком насінину

 3) У шишкаря дзьоб міцний. Кінчики в протилежні боки загнуті.            Дзьоб у шишкаря міцний. Його кінчики зігнуті в протилежні боки.

Достатній рівень

Напаши твір за поданим початком і планом.

       Нахвалився мороз усіх у лісі поморозити. Холодних вітрів. Лютих хурделиць накликав...

  1. Що він їм наказав зробити?
  2. Як лютували вітри і хурделиці?
  3. Чому засмутилися звірі і птахи?
  4. Хто їм прийшов на допомогу?
  5. Чому мороз злякався і відступив?

Високий рівень

         Напиши твір за поданим початком і планом. Добери заголовок. Вкажи (у дужках), який твір науковий чи художній у тебе вийшов.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

УРЗМ №10

Текст-розповідь "Моє місто"

Середній рівень

Розкажи про своє місто за планом.

План

  1. Як називається твоє місто?
  2. Чому його так назвали?
  3. Які в місті установи, підприємства, навчальні заклади?
  4. Як змінилось твоє місто за останні роки?
  5. Чим славиться місто?
  6. Що ти робиш для того, щоб твоє місто стало ще кращим?
          
    Використовуй слова: густа, розкішна зелень; світлі будівлі; затишні алеї; зелені сади; запашні троянди; центральна

вулиця; широкі вулиці.  Запиши і перевір.

Достатній рівень

Розкажи про своє місто за планом. Запиши і перевір.

Високий рівень

Розкажи про своє місто за планом. Доповни розповідь роздумами про майбутнє твого міста (2-3 речення). Запиши і перевір.

                                 

                                      УРЗМ№11

                   Складання казки

Середній рівень                                           

              Продовж казку. Дай заголовок. Запиши і перевір.

Йшов рясний дощ. Краплинки радісно кружляли у таночку. Раділи, співали пісню дощову. Сіла одна крапелька на листок калини. Заіскрилася, запишалася. Та раптом побачила маленьку тендітну Липку з прив'ялим листям...

Достатній рівень

Продовж казку. Дай заголовок і запиши.

Високо в небі у кришталевому теремку живуть краплинки-веселинки. Коли їм захочеться погратися, вони падають на землю. Витанцьовують, хто як уміє. Інколи їм підіграє Грім-Громило і Блискавка-Блискотушка. Коли стомляться, то полягають на землю і сплять, доки їх сонечко не розбудить.

Високий рівень

Продовж казку (завдання достатнього рівня), введи у розповідь діалог.       Дай заголовок і запиши.

 

УРЗМ №12

 Стислий переказ

Середній рівень

Дай відповіді на питання:

  1. Скільки в тексті абзаців?
  2. Чи однакові вони за змістом.
  3. Яке речення передає зміст 1 частини? Запиши його.
  4. Прочитай 2 абзац. Як можна 2-ма реченнями передати зміст цієї частини? Запиши.
  5. Прочитай 3 абзац. Перекажи стисло його і запиши.

Достатній рівень

Перекажи стисло за планом.

План

  1. Весняний день.
  2. У лісі.
  3. Зустріч з дівчинкою.

Добери заголовок. Запиши текст.

Високий рівень

Перекажи текст стисло. Добери заголовок і запиши текст.

                                                  УРЗМ №13

                            Текст - опис зовнішності людини

Середній рівень

Уяви собі, що твій друг, що приїхав з іншого міста, загубився. Тобі потрібно дати оголошення по радіо, щоб його розшукали. Використовуючи план, опиши Фуга.

План

  1. Як звати друга?
  2. Скільки йому років?
  3. Яке обличчя, ніс, волосся?
  4. У що був одягнений?

Достатній рівень

Напиши опис своєї мами чи бабусі.

Високий рівень

Напиши опис своєї зовнішності.

 

 

 

 

 

 

УРЗМ №14 Вибірковий переказ

"Життя лісових мешканців взимку"

Середній рівень

Прочитай текст.

Іду і милуюся красою зимового лісу. На високій сосні я побачив кулясте гніздо. Тут живе прудка білка. Постукав по стовбуру дерева. Та білочка не хоче виходити в морозну погоду з теплого гнізда.

Я вийшов на санну дорогу і побачив сліди козуль і зайців. Цією дорогою возять сіно з лугу до ферми. Звірі підбирають його на дорозі. Зустрів і строкатого дятла на узліссі. Він стукає по дереву міцним дзьобом. Йому не холодно. Він працює швидко. їжу у корі шукає. Дерева лікує.

   Склади вибірковий переказ на тему "Життя лісових мешканців         взимку" за планом:

План

  1. Кулясте гніздо білки.
  2. Стежка до ферми.
  3. Лісовий лікар.

Запиши і перевір.

Достатній рівень

     Склади вибірковий переказ на тему "Життя лісових   мешканців взимку". Запиши і перевір.

Високий рівень

      Склади вибірковий переказ на тему "Життя лісових мешканців взимку". Доповни текст своїми роздумами (2-3 реч.). Запиши і перевір.

 

УРЗМ №15

Вчимося писати листи

Середній рівень

Розглянь таблицю і запам'ятай, з яких частин складається лист.

 

Можливі частини тексту листа

Приклади

Звертання

Любі мої дідусю і бабусю; дорога сестричко Іринко; шановний Василю Івановичу.

Початкова форма про стан листування

Отримав (-ла) Ваш лист... Давно не було...   листа...   Отримав   (-ла)   твій лист, зразу не відповів (-ла), оскільки...

Основний зміст листа, повідомлення про новини

Напишу Вам, як проходить моє життя в  школі  (дома)...  Я хочу розповісти Вам... Я хочу розповісти по порядку все...

Запитання адресату

Як Ваше здоров'я? Які у Вас новини?

Подяка

Що цікавого у тебе? Дякує за те, що...

Прохання писати лист

Я прошу Вас писати мені... Я прошу тебе відповісти на лист...

Передача вітань

Передавайте вітання...

Прощання

До побачення... Міцно цілую і обнімаю...

Кінцівка і підпис

Ваш (-ша) внук (внучка) Твій (твоя) друг (подруга)...

Дата і місце написання, якщо їх нема на початку листа

20 березня 2000р. Тернопіль

Достатній рівень

Склади і напиши листа.

  1. Почни із звертання.
  2. Повідом чи отримав їхнього листа.
  3. Повідом про новини.
  4. Дай запитання адресату.
  5. Вислови подяку, прохання писати лист.
  6. Передай вітання знайомим, друзям.
  7. Попрощайся.
  8. Підпиши листа.
  9. Постав дату і місце написання.

Високий рівень

           Напиши листа своєму другу або своїм рідним (бабусі, брату, мамі...).

 

 

 

    УРЗМ №16

                                    Текст-міркування

                                                    Середній рівень

Доповни міркування про руки хлібороба (2-3 речення)

Лежить хліб - запашний, із скоринкою золотистою. Працьовитим рукам дякуємо за хліб. Це вони зерно в ріллю посіяли. Урожай виростили і зібрали.

Руки хлібороба золоті. Адже______________________________ .

Достатній рівень

Прочитай текст. Закінчи його власною думкою, чому хлопчики вчинили погано.

    Сердито гавкав собака. Прямо перед ним сиділо маленьке скуйовджене кошеня . Воно жалібно нявчало. Недалеко стояли два хлопчики і чекали, що буде. У вікно виглянула жінка і сердито крикнула хлопчикам:

  • Як вам не соромно!
  • А чого соромно? Ми нічого не робили.
  • Оце й погано! - відповіла жінка.

                                                       Високий рівень

       Прочитай текст (достатнього рівня). 

   Напиши текст-міркування  "Оце й погано!"

 

 

 

УРЗМ 17

         Редагування текстів

  Середній рівень

Прочитай подані речення. Вибери з них ті, які тобі подобаються, і склади з ними текст на тему: "Весна прийшла". Запиши свій текст.

Настала чудова весна. По землі біжать веселі струмочки. По дорогах і ярах побігли дзвінкі струмочки. З дахів падають прозорі перлини. На різні голоси славлять птахи весну. З далеких країв повернулися пташки. Жайворонок вітає нас з весною.

                                      Достатній рівень

Прочитай речення. Чи утворюють вони текст, чому? Відредагуй текст і запиши його. Дай заголовок.

А цієї весни прилетів один лелека. Сів біля гнізда, сидить непорушно. Дивиться кудись далеко. Туди, де сонце заходить.

Де ж лелечина пара?

На високому стовбурі сухого дерева велике гніздо. Там жила пара лелек. Багато років вони виводили пташенят. Восени відлітали в теплі краї, а весною поверталися. І клопотались, клопотались біля свого гнізда.

                                           Високий рівень

Відредагуй текст так, щоб він відповідав заголовку?

                                             Заєць-спритний бігун

Зайчик - це невеличка тваринка. Шерсть у нього влітку сіренька, а взимку -біленька. Він має довгі вуха і трохи розкосі очі. Йому легко бігти під гору.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Категорія: Мої файли | Додав: lesyavintonyak2016
Переглядів: 3072 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar